Dobrze zachowywać się w pracy nie jest trudno, ale w weselszej atmosferze, kiedy serwowane są drinki, warto wiedzieć, że ktoś może obserwować twoje zachowanie.
Etykieta wywodzi się zarówno z obyczajów, jak i życzliwości
Obecnie tematy dawniej stanowiące tabu są wyciągane na światło dzienne. Najzupełniej do przyjęcia jest przy korzystaniu z usług lekarza, prawnika lub księgowego zapytać go o przewidywane koszty.
W kokieteryjnej atmosferze zalotów poglądy religijne lub dotyczące antykoncepcji są tematami, o których powinno się wspominać.
Ważną sprawą, o której trzeba wspomnieć, jest nadmierne picie alkoholu, często wyciągające na wierzch najgorsze cechy człowieka. Wiele awansów zostało straconych przez rozwiązujący język alkohol. Goście nie zdający sobie sprawy z tego, że są testowani, mogą popełnić wiele gaf. Poza nadmiernym piciem strzeż się opowiadania nieprzyzwoitych historii w mieszanym towarzystwie. Co jest zabawne w gronie mężczyzn, może zszokować żonę szefa.
Unikaj też plotkowania. Jeśli jesteś zdenerwowany awansem, trzymaj się z daleka od-hałaśliwych debat z kierownictwem, ale kiedy jesteś przekonany, że możesz wnieść do rozmowy coś wartościowego, to włącz się do niej. Uważaj więc, byś nie tracił nad sobą kontroli, ale także nie kładł zbytnio uszu po sobie.
Gdy stoisz na pewnym gruncie, nie obawiaj się wypowiedzenia własnych poglądów.
Czy uczciwość popłaca ?
Niektórzy szydzą ze starego powiedzenia, że „uczciwość to najlepsza taktyka”, na co opowiem wam historię:
Pewien młody szef działu zakupów w międzynarodowej spółce, zatrudniającej tysiące ludzi, był tak uczciwy, że nie przyjąłby papierosa od odwiedzającego go kupca. Byłam zdania, że trochę przesadza z tą swoją prawością. Nie był specjalnie bystry, ale tak bardzo mu ufano, że ten człowiek o skromnym pochodzeniu i edukacji jest obecnie dyrektorem firmy. Jego praca i uczciwość zostały nagrodzone. Zgodnie z moimi obserwacjami takie cechy nadal popłacają.