Właściciele sklepów są na ogół uprzejmi dla klientów, natomiast przybyłego do nich komiwojażera traktują bez szacunku. Często gdy do środka wchodzi klient, właściciel sklepu zostawia przedstawiciela i idzie obsłużyć klienta. Nie o to chodzi, ale powinien powiedzieć: „Przepraszam na chwilę” i wykazać uprzejmość, a nie złe wychowanie.
Kiedyś wszyscy sprzedawcy byli służalczy w stosunku do klientów, ale to się zmieniło. Mimo to uprzejmość nadal popłaca. Personel sklepu i inni wykonujący podobne prace będą mieć więcej zadowolenia ze swojej działalności, jeżeli będą pomagać ludziom. Zbyt dużo mówimy o naszych prawach i zapominamy, że nie ma nic poniżającego w wykonywaniu usług.
Lekarz wycinający kilka wyrostków robaczkowych dziennie wykonuje usługę, która może być dla niego nudna. A jednak wszyscy dobrzy lekarze są nieodmiennie uprzejmi wobec swoich pacjentów.
Smutne, że w obecnych czasach wydaje się być coraz mniej dobrych lekarzy i, niestety, również uprzejmych pacjentów.
Uczeniu personelu uprzejmości
W konkurencyjnym świecie biznesu niezbędna jest życzliwość i personel powinien być tego świadom.
Należy upewnić się, czy przyjeżdżającemu z daleka kierowcy ciężarówki zaproponowano filiżankę herbaty.
Sprawy poufne i sekrety handlowe
Dobra sekretarka wie, że to, co powie jej szef lub co przypadkiem usłyszy, to tajemnica. Reguła ta jest często ignorowana i personel różnych szczebli, nie wyłączając niektórych dyrektorów, wygadają się (zwykle mimo woli) przy przyjaciołach, w barze czy w podobnych okolicznościach. Pracownicy powinni pamiętać, że zdradzenie informacji służbowych przez pomyłkę lub złośliwie jest nielegalnie i nieuczciwe.
Konkurenci, stosując sposoby nie znane wcześniejszej generacji, zakładają pułapki i próbują wykraść sekrety handlowe, a nawet metody prowadzenia biznesu. Szukają informacji, metod działania lub tajnych przepisów produkcji, które mogą być rezultatem wieloletniej, ciężkiej pracy. Ujawnienie lub rozpowszechnianie takich informacji jest zarówno niemoralne, jak i głupie. Zdradzanie tajemnic służbowych może cię kosztować pracę, a nawet zrujnować firmę.